بیست و دومین نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های اجرایی باحضور وزیر اطلاعات برگزار شد

بیست و دومین نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های اجرایی باحضور وزیر اطلاعات برگزار شد

*انتقال هنرمندانه پیام مهمترین وظیفه‌ روابط عمومی‌هاست*

وزیر اطلاعات گفت: «مجموعه‌های روابط عمومی و رسانه‌هایی که در دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف هستند، باید به‌عنوان یک وظیفه اساسی و جدی نسبت به تبیین اقدامات دولت و حاکمیت اهتمام ورزند»

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پارسوماش خبر

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، بیست و دومین نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات، دکتر سپهر خلجی رئیس‌شورای اطلاع‌رسانی دولت و روسای مراکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

در این نشست، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات ضمن گرامیداشت سالروز ۱۳ آبان ، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: انقلابی که عملیات طوفان الاقصی ایجاد کرد صرفاً یک پیروزی غافلگیر‌کننده نبود ، بلکه راهبرد‌ها و معادلات منطقه‌ای و جهانی را تغییر داد و اساساً این عملیات، تاریخ‌ساز شد و می‌توان راهبرد‌ها را به قبل و بعدازاین عملیات تقسیم کرد.
وزیر اطلاعات به سرمایه‌گذاری آمریکا و قدرت‌های جهانی برای موفقیت رژیم صهیونیستی در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: قدرت‌های جهانی، در جهت تمدن و توسعه‌یافتگی رژیم صهیونیستی گام‌هایی برداشتند و در موضوعات فناوری، تکنولوژی و زمینه‌های مختلف، سرمایه‌گذاری‌های کلانی کردند، در بحث ارتباطات و عادی‌سازی روابط با کشورها گام‌هایی جدی برداشتند و تلاش کردند تا عملاً رژیم صهیونیستی را جایگزین آمریکا در منطقه کنند و این راهبردی بود که غرب و آمریکا دنبال می‌کردند که با یک حرکت چندساعته، تعدادی انسان جهاد‌گر، مبارز، ازجان‌گذشته و معتقد و تسلیم به درگاه الهی آن را به هم ریختند که این رژیم هیچ زمان، ثباتی که قبل از طوفان الاقصی داشت را نخواهد داشت. امیدواریم خداوند تبارک‌وتعالی همچنان که وعده داده، هر چه سریع‌تر عذاب خود را بر این رژیم ظالم جنایتکار، مردم‌کش و کودک کشی که جنایتش علیه بشریت با کشتارجمعی زبانزد عالم شده برساند و هر چه زودتر این نابودی فرابرسد.

وزیر اطلاعات با اشاره به راهبرد وزارت اطلاعات در خصوص ارتباط و هم‌افزایی بین دستگاه‌های حاکمیتی اعلام کرد: تعامل، ارتباط ، تفاهم و هم‌افزایی در بخش‌های مختلف جامعه، دستگاه‌های حاکمیتی و فراتر از آن بین جامعه اطلاعاتی یکی از راهبردهای وزارت اطلاعات است.

• خون یک مظلوم و یک جهاد باانگیزه و باایمان می‌تواند بر همه تبلیغات دشمن فائق شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خطیب با تأکید بر نقش رسانه بر افکار عمومی گفت: افکار عمومی و فضای رسانه‌ای و تصویر‌‌سازی و روایتگری بسیار مهم است، بعد از عملیات طوفان الاقصی با همه تلاش‌هایی که دشمن کرد، شاهد موج حمایت دنیا از مردم فلسطین علیه رژیم صهیونیستی هستیم که باورپذیر نیست. خود غربی‌ها به غافلگیرکننده بودن این حمایت‌ها اشاره می‌کنند و به اعتراف خودشان بیش از ۷۰ درصد افکار عمومی دنیا، طرفدار فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی است، چیزی که هیچ زمان با این‌ امکانات رسانه‌ای، توانمندی و حمایت‌های جهانی که رژیم صهیونیستی داشته، متصور نبوده و امروز معاون رئیس‌جمهور آمریکا که قبل از انتخاب به این سمت رسماً گفته بود، من افتخار می‌کنم که یک صهیونیست هستم، مجبور می‌شود اعلام کند که آمریکا ورود رزمی ندارد و فلسطینیان همانند اسراییلی‌ها حق تعیین سرنوشت خود رادارند. خون یک مظلوم و یک جهاد باانگیزه و باایمان می‌تواند بر همه تبلیغات دشمن فائق شود.
وزیر اطلاعات با تأکید بر نقش مهم روابط عمومی‌ها در امر اطلاع‌رسانی گفت: انتقال هنرمندانه پیام و اطلاع‌رسانی یکی از مهمترین وظیفه‌های مجموعه‌های روابط عمومی و رسانه‌ای دستگاه‌ها است و در حکمرانی ، روابط عمومی‌ها نماد و تابلوی حاکمیت و دستگاه‌ها را ترسیم می‌کنند و اساساً این روایتگری و تصویر‌سازی می‌تواند بیانگر زیبایی‌های درون یک مجموعه باشد. با شرایط فعلی دنیا، اگر ما منسجم عمل کنیم، در مقابل باطل‌ پیروز خواهیم بود و این انسجام و هوشمندی، می‌تواند تاریخ‌ساز باشد و در مقابله با فضای رسانه‌ای و مجازی و تصویر‌سازی‌ها، روایتگری‌‌ها و ادراک سازی‌های دنیا علیه ما، موفق شویم.

• تلاش وزارت اطلاعات در جهاد تبیین و ایجاد امید، اعتماد و رضایت مردم و مبارزه با ادراک سازی و جنگ ترکیبی با دشمن

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خطیب گفت: مجموعه‌های روابط عمومی و رسانه‌هایی که در دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف هستند، باید به‌عنوان یک وظیفه اساسی و جدی نسبت به تبیین اقدامات دولت و حاکمیت اهتمام ورزند. بنابراین نقش شما مهم است، باید اراده کنیم و بخواهیم این نقش را تولید کنیم و تولید آن می‌تواند در اطلاع‌رسانی، ارائه خدمات به مردم، جهاد تبیین، افزایش سرمایه اجتماعی و تقویت پل ارتباطی با مردم نتیجه‌بخش باشد. بنابراین این وظیفه خطیر و مهمی که به‌عنوان محرکین تپندگی قلب، مغز و قوای حرکتی و مجموعه تحرکات و فعالیت‌های دستگاه‌های مختلف و حاکمیت نقش جریان سازی را مجموعه شما خواهد داشت و می‌توانیم در این جهت به این نکته تأکید کنیم.

وزیر اطلاعات با اشاره به اقدامات مؤثر دولت آیت‌الله رئیسی گفت: دولت در امور زیربنایی، رشد اقتصادی، حوزه سیاست خارجی، آزاد‌سازی پول‌های مسدود شده و دور زدن تحریم‌ها قدم‌های بزرگی را برداشته، و دستگاه‌های مختلف می‌توانند بیانگر این خدمات و تلاش‌ها و فعالیت‌های جهادگران باشد، کافی است شما بتوانید هنرمندانه این پیام‌ها را تبیین و ارائه کنید، اگرچه صداوسیما نیز خدمات، اقدامات و تلاش‌های زیادی در ارائه خدمات دولت به افکار عمومی داشته که به‌جای خود، قابل‌تقدیر است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین خطیب در ادامه اظهار داشت: با توجه به حضور یک دولت مردمی، انقلابی و ارزشی که شخصیت انقلابی و ارزشمندی مثل آیت‌الله رئیسی در رأس آن است، باید در جهت تبیین مجموعه فعالیت‌های انجام‌شده در دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی اهتمام لازم را داشت.
وزیر اطلاعات در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: ما باید بدانیم وقتی‌که می‌خواهیم با قشر معلم صحبت کنیم یا برای او یک روایت تولید کنیم، چگونه است، یا اگر خواستیم برای یک جوان این کار را انجام دهیم چگونه است، ما خیلی از حضور‌ها و نقش‌هایمان را می‌توانیم به شکل‌های مختلف انجام بدهیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین خطیب ادامه داد: متأسفانه برخی افراد و رسانه‌ها بعضی از مطالبه گری‌ها را در قالب افشاگری‌های غیراخلاقی انجام می‌دهند درصورتی‌که همین روش‌ها را می‌توان با مطالبه گری‌های سازنده و اثر‌گذار در تبیین فعالیت‌ها ، اقدامات و تلاش‌هایی که شده، ارائه کنند.

• ایجاد امید، اعتماد و رضایتمندی مردم، باعث افزایش مشارکت در انتخابات خواهد شد

وزیر اطلاعات با اشاره به انتخابات پیش رو و تأکید بر نقش روابط عمومی‌ها و رسانه در موضوع مشارکت بیان داشت: انتخابات یکی از مهمترین ابزار ایجاد امید، اعتماد و رضایت‌مندی مردم است، که روابط عمومی‌ها برای تنویر افکار عمومی می‌توانند نقش‌آفرین باشند .
حجت‌الاسلام‌والمسلمین خطیب با تأکید بر لزوم تکیه به سرمایه‌های داخلی گفت: از ابتدا گفتیم به سرمایه‌های خود متکی می‌شویم و تلاش می‌کنیم و به لطف الهی توانستیم قدم‌هایی را برداریم و اگر بخواهیم تکیه به داشته‌های دیگران داشته باشیم، عملاً متوقف خواهیم شد و این نگاه محدودیت زا خواهد بود. اگر داشته‌های خود را توسعه دهیم و به آن‌ها متکی باشیم و بدانیم چه‌کاری از خود ما ساخته است، طبیعتاً موفقیت‌های بیشتری به دست خواهیم آورد.
وزیر اطلاعات با اشاره به اهمیت موضوع جهاد تبیین به‌عنوان یکی از موضوعات مورد تأکید مقام معظم رهبری اعلام کرد: وزارت اطلاعات افتخار می‌کند که در جهاد تبیین و آنچه می‌تواند در تبیین افکار عمومی و ایجاد فضای امید، اعتماد و رضایت در مردم و مبارزه با ادراک سازی و جنگ ترکیبی با دشمن اثرگذار باشد، قدم بر‌دارد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین خطیب تأکید کرد: وزارت اطلاعات از همکاری، کمک و همراهی همه دستگاه‌ها استقبال می‌کند و امیدواریم در توسعه همکاری‌ها در این جهت ‌قدم‌های مؤثری برداریم.

پاد

درباره نویسنده

247مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .


تمام حقوق این سایت برای © 2024 پارسوماش خبر. محفوظ است.
Спроектований : Амін Кашані Біргані