برنامه بازدید از پتروشیمی یا جهت گیری انتخاباتی خاص؟ +سند/ظهر جمعه ۱۵ تیرماه در پتروشیمی مسجدسلیمان چه گذشت؟

برنامه بازدید از پتروشیمی یا جهت گیری انتخاباتی خاص؟ +سند/ظهر جمعه ۱۵ تیرماه در پتروشیمی مسجدسلیمان چه گذشت؟

به گزارش پارسوماش خبر نقل از عصر اولین ها/همزمان با برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که روز جمعه ۱۵ تیرماه برگزار شد شرکت صنایع پتروشیمی اقدام به برگزاری برنامه بازدید از پتروشیمی و مشارکت در انتخابات نمود. موضوعی که به زعم برخی ها جهت گیری انتخاباتی خاصی را دنبال نموده است.

آن گونه که اخیراً مطالبی در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده در جریان برنامه بازدید ۱۵ تیرماه از پتروشیمی مسجدسلیمان، جهت گیری های خاص انتخاباتی صورت گرفته که نیازمند بررسی نهادهای نظارتی می باشد. از طرفی پذیرایی از حدود ۸۰۰ نفر، اعطای هدایا و ترغیب نفرات شرکت کننده در حمایت از یک نامزد انتخاباتی از جمله موارد مطرح شده و ابهامات موجود است.

هر چند پیش از انجام فرآیند انتخابات محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در بخشنامه‌ای خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی، هر گونه فعالیت تبلیغاتی به نفع یا ضرر نامزدهای انتخاباتی را با استفاده از هر امکانات یا وسیله‌ای که جنبه رسمی و دولتی داشته باشد، ممنوع و مصداق ارتکاب جرم اعلام کرد. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که پتروشیمی مسجدسلیمان از جمله شرکت های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی محسوب می شود. از طرفی حق حفظ و رعایت حریم خصوصی افراد از جمله مصادیق حقوق شهروندی به شمار می رود که از آن جمله تصمیم گیری در خصوص انتخاب نامزد موردنظر در انتخابات نیز می تواند در شمول این مورد درنظر گرفته شود.

با تمام این تفاسیر سامانه نظارت مردمی صندوق بازنشستگی در راستای فسادستیزی و رویکرد نظارتی ریاست محترم جمهور و وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی آماده دریافت گزارش در خصوص عملکرد نادرست یا تخلف صورت گرفته در هر یک از بخش‌های مرتبط با صندوق بازنشستگی کشوری یا شرکت‌های زیرمجموعه با ارسال مدارک و مستندات می باشد.

علاوه بر این انتظار می رود تا مراجع نظارتی و بازرسی مربوطه نیز ضمن رسیدگی و پیگیری موضوع در راستای شفاف سازی و ابهام زدایی از موارد مطرح شده روزهای اخیر اقدام کنند.

درباره نویسنده

298مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .


تمام حقوق این سایت برای © 2024 پارسوماش خبر. محفوظ است.
Спроектований : Амін Кашані Біргані