دکتر ورناصری خطاب به رئیس جمهور؛ اجرای مصوبات سفر مطالبه مردم استان خوزستان است/لجام‌گسیختگی اجاره بها مانعی بزرگ سرراه ازدواج جوانان/آغاز به کار پروژه پتروپالایش مسجدسلیمان برای ایجاد اشتغال پایدار خیل عظیم بیکاران از مهمترین مطالبات حوزه انتخابیه است

دکتر ورناصری خطاب به رئیس جمهور؛ اجرای مصوبات سفر مطالبه مردم استان خوزستان است/لجام‌گسیختگی اجاره بها مانعی بزرگ سرراه ازدواج جوانان/آغاز به کار پروژه پتروپالایش مسجدسلیمان برای ایجاد اشتغال پایدار خیل عظیم بیکاران از مهمترین مطالبات حوزه انتخابیه است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی دفتر نماینده مردم شهرستان های مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی؛دکترعلیرضا ورناصری ظهر روز دوشنبه طی نطقی در صحن علنی مجلس خاطر نشان ساخت:خوزستان ملی ترین استان کشور از لحاظ پتانسیل های اقتصادی است و ظرفیت های عظیمی جهت رفع مشکلات درونی اش دارد،لذا شخصا بر اجرایِ مصوبات سفرها نظارت داشته باشید چون در استان زرخیز خوزستان به ارتقاء کیفیت مدیریت های کلان و اقدامات تحولگرایانه نیاز اساسی داریم.

دکتر علیرضا ورناصری اطهار کرد:علاوه بر محرومیت های فزاینده در تمام شاخص های عادیِ زندگی در حوزه انتخابیه ،بیکاری مهمترین گلایه مردم و نیروی جوانِ جویای کار است و به اذعان سایر همکاران اکثر استان های کشور از این معضل رنج می برند.

ایشان بیان داشت:آغاز به کار پروژه پتروپالایش مسجدسلیمان برای ایجاد اشتغال پایدار خیل عظیم بیکاران از مهمترین مطالبات حوزه انتخابیه است.

نماینده مطالبه مردم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت:اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری ، ظرفیت اشتغالزایی برای هزاران نفر در استان را دارد که نگاه ویژه دولتمردان را می طلبد.

وی تصریح کرد:با توجه به سیاست های اجرایی مقام معظم رهبری در بحث عملیاتی شدن طرح ۵۵۰ هزار هکتاری استان خوزستان که موجب بهره برداری بهینه از پتانسیل عظیم کشاورزی این استان می شود و علیرغم پیگیری های مستمر بنده و مجمع نمایندگان خوزستان طی سه سال اخیر به دلایل نامعلوم  اجرای این طرح ملی رضایت بخش نیست.

دکتر ورناصری به ساخت موشک فتاح که موجب یأس دشمن و بُهت جهانیان شد اشاره کرد و گفت:نظام مقتدر جمهوری اسلامی با اتکا به ظرفیت های داخلی موجب حیرت دشمنان شده و این مصداق عینیِ ما می توانیم است.

نماینده ملی و مردمی شهرستان های مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر ظرفیت هایِ استان دلاور خوزستانِ در برنامه های توسعه کلان، مورد توجه واقع شود میتواند نقطه اتکاء کشور در رهایی از اقتصاد نفتی شود، تصریح کرد:این استان سرشار از ظرفیت های خدادادی مملو از انگیزه و غیرت برای تحول و خدمت است لذا بایستی در سطح کلان به مشکلات و رفع نیازهای مردم توجه و رسیدگی شود.

دکتر ورناصری اظهار کرد:عدم امنیت، بیکاری، تنش های آبی،آلودگی های زیست محیطی و ضعف گسترده زیرساختها در شهرهای استان خوزستان بویژه مناطق کمتر برخوردار از جمله حوزه انتخابیه بنده موجب گلایه مردمانی شده که با تقدیم عزیزانشان از کشور در طی سال های جنگ تحمیلی دفاع کرده اند

وی با تاکید بر اینکه کاهش بیکاری نیازمند انعطاف پذیری و تغییر در همه سطوح است، تصریح کرد: استان خوزستان بویژه حوزه انتخابیه اینجانب سرشار از پتانسیل های بی نظیر برای تبدیل شدن به قطب صنعتی است، بنابراین حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی منوط به تعامل هدفمند و مستمرِ اغلب وزارتخانه‌هاست.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت:اینکه گاهأ گفته می شود جوانان صرفا مشاغل پشت میزنشینی می خواهند صحت ندارد، چون جوانانِ اهل فن ،تخصص و صنعت بسیاری داریم فقط به حمایت مسئولان نیاز دارند.

وی تاکید کرد:جهش تولید،اشتغال، پیشران صنایع و کاهش بحرانهای اجتماعی با حمایت از این جوانان و نخبگان محقق می شود.

ایشان خواستار حمایت و همکاری دولتمردان از توسعه و صنایع همگِن در شهرک های صنعتی برای ایجاد خوشه های اقتصادیِ منطقه و فعالسازییِ واحدهای صنعتیِ مُولد این شهرک ها شد و گفت:ایجاد اشتغال پایدار باید بعنوان اَهَم برنامه های وزارتخانه‌ها باشد و رفع این مشکل را مختص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قلمداد نکنند.

ایشان رفع معضل بیکاری را از مهمترین اولویت های نظام عنوان کرد و گفت:همه وزارتخانه با استناد به اصل ۲۸ قانون اساسی جهت تحقق این مهم برنامه های عملیاتی و اجرایی ارائه بدهند‌.

دکتر ورناصری در بخش دیگری از سخنانش به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری سال اشاره کرد و خاطر نشان ساخت:با توجه به شعار سال اهتمام همه قوا باید مهار تورم و رشد تولید باشد، لذا بایستی به صورت جهادی در این جبهه اقتصادی حضور داشته باشیم

 

وی با بیان اینکه فصل جابجایی مستاجران در کشور فرا رسیده و بخش عظیمی از مردم نگران اجاره بها هستند، اظهار کرد:افزایش اجاره بها هزینه ‌های گزافی به مستاجران تحمیل کرده و شوربختانه مردم بعلت تورم کالاها و خدمات تحت فشار هستند باید از لجام گسیختگیِ اجاره بها جلوگیری شود.

دکتر ورناصری بیان کرد:ترغیب جوانان به ازدواج و افسارگسیختگی تامین مسکن و اجاره بها همسو نیستند چون  عمده ترین مشکل جوانان برای ازدواج تامین مَسکن است‌.

وی خاطر نشان کرد:گزارشات مردمی مکرر حاکی از عدم پرداخت تسهیلات ازدواج یا فرزندآوری در برخی شعب بانک ها است که متاسفانه در این زمینه به شکایات مردم رسیدگی نمی شود.

درباره نویسنده

247مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .


تمام حقوق این سایت برای © 2024 پارسوماش خبر. محفوظ است.
Спроектований : Амін Кашані Біргані